[Openstandaarden] Open standaarden: wat zijn ze?

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Mon Dec 31 10:19:22 CET 2007

On Sun, 30 Dec 2007, Patrick Coeman wrote:

> Die 'kleine fee' voor een ISO standaarden tekst is een grapje neem ik
> aan? Ik heb ooit de teksten van ISO-17799 moeten hebben en heb me toen
> maar beholpen met de Nederlandse invulling van die standaard, de 'Code
> voor Informatiebeveiliging' of zoiets. Die koste compleet ik dacht een
> 90€ en dat was naar ik me herinner 10 keer goedkoper dan de originele
> bestellen. Pak me niet op die prijzen, tis ondertussen ook el een jaar
> of 5 geleden...

Nationale standaardspecificaties kunnen een goedkoper alternatief zijn.
Of ECMA (http://www.ecma-international.org/): vele ISO-standaarden zijn
ook ECMA-standaarden.

Jaren geleden heb ik ook hun CDtje besteld: ECMA bezorgde me gratis een CD
met PostScript-files en een tweede met PDFs van al hun standaarden.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds