[Openstandaarden] [Ubuntu-be] Brugse Gerecht ontevreden over Ubuntu -> back to Vista

Jeff Verheyen jeff.verheyen at ampersant.be
Tue Jun 24 13:46:23 CEST 2008

On Tue, 2008-06-24 at 13:34 +0200, FreeAld0 wrote:
> gekregen over
> Linux maar
> gestopt. De pc
> laptop.

> Je mag
> uitzoeken
>
> Vertel ons dan in God's naam waar het verschil zit tussen MS- en
> OPen-Office
> op gebied van "save as" : waar ligt de drempel, of is het meer
> psychische
> inbeelding ?
> Mijn vriendin is GEEN techneut en toch probeert zij altijd onder
> OpenOffice
> [...]

Ik vermoed dat "het verschil van save as" in't koppeke zit. De meeste
(MS-) Office gebruikers snappen/kennen het begrip "save as" gewoon niet.
Ze zijn gewoon van juist op "save" te klikken. Als de andere het niet
kan openen is het toch "omdat die een oudere versie heeft"...

Het "probleem" is dat in Open Office alles standaard in een open formaat
bewaard en dat ze nu wellicht erg vaak een reactie krijgen dat de andere
het niet meer kan openen. Dus zal het nu wel aan hen zelf liggen ipv al
die anderen...

--
Ampersant bvba - Jeff Verheyen
 Dr. Jacobsstraat 1 - 2570 DUFFEL - Belgium
 Email: jeff.verheyen at ampersant.be
 Website: http://www.ampersant.be/