[Openstandaarden] Anderhalf jaar stilte - hoe is het nog met open standaarden?

Christophe Strobbe christophe.strobbe at esat.kuleuven.be
Tue Jan 26 17:36:34 CET 2010

At 17:21 26/01/2010, you wrote:
>Christophe,
>

>Wil je nu zeggen dat bijvoorbeeld automatische data uitwisseling voor
>facturatie niet enkel 'open' moet zijn maar ook 'toegankelijk'???

Als een formaat enkel dient voor uitwisseling van gegevens tussen
machines, dan is toegankelijkheid niet relevant. Toegankelijkheid is
echter wel relevant wanneer iets in een gebruikersinterface
terechtkomt. Het is dus heel relevant voor formaten zoals HTML, SVG,
XForms, ODF, PDF, en voor software (browsers, kantoorsoftware,
desktopomgevingen zoals GNOME, enzovoort), maar niet voor een taal
als XSLT of een protocol zoals TCP.

Groeten,

Christophe

--
Christophe Strobbe
K.U.Leuven - Dept. of Electrical Engineering - SCD
Research Group on Document Architectures
Kasteelpark Arenberg 10 bus 2442
B-3001 Leuven-Heverlee
BELGIUM
tel: +32 16 32 85 51
http://www.docarch.be/
---
"Better products and services through end-user empowerment"
http://www.usem-net.eu/
---
Please don't invite me to LinkedIn, Facebook, Quechup or other
"social networks". You may have agreed to their "privacy policy", but
I haven't.