[Openstandaarden] Anderhalf jaar stilte - hoe is het nog met open standaarden?

Jeff Verheyen jeff.verheyen at ampersant.be
Wed Jan 27 21:25:35 CET 2010

On Wed, 2010-01-27 at 21:11 +0100, Jeroen Vaes wrote:
> Veel succes ermee... Ik heb het plezier (nu ja...) de EDI connecties
> op te zetten op het bedrijf waar ik werk (distributie, dus dit zijn
> vooral orders, orderbevestigingen, shipping notice, facturen, ...).
> Inzake EDI wemelt het van de "standaarden". Zowat elke industrie-
> sector heeft zijn standaard uitgevonden, en daartussen lopen nog een
> hoop "marketplaces" rond die uiteraard ook hun eigen formaat hebben.
> De rots in de branding is dan Edifact, maar dat is dan weer zodanog
> uitgebreid dat iederen zijn eigen subset gebruikt en de rest negeert,
> [...]

Ik 2 weken geleden nog aan een leverancier proberen uit te leggen dat
het vakje EAN-Code NIET dient om een 'interne code' in te plakken. En
dat hij niet alleen mij een ongelooflijk plezier zou doen om dat veld
ook te gebruiken voor wat het dient. Zal nog even duren voor EDI
algemeen goed is...

--
Ampersant bvba - Jeff Verheyen
 Dr. Jacobsstraat 1 - 2570 DUFFEL - Belgium
 Email: jeff.verheyen at ampersant.be
 Website: http://www.ampersant.be/