[openstandaarden] GIF alternatief + open Flash

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Sun Apr 21 00:52:51 CEST 2002

Ieps,

Het MNG formaat mag ook vermeld worden op de site. Het is een "soort PNG" dat
meerdere beelden, animaties en transparantie toelaat. Volgens mij een
waardige opvolger voor het GIF formaat. Meer info kan je vinden op
http://www.libpng.org/pub/mng/

Deze wordt nog niet algemeen ondersteund door veel browsers of programma's.
Een lijst van programma's/browsers die het wel ondersteunen, vind je hier:
http://www.libpng.org/pub/mng/mngapps.html
Verrassing, Konqueror en Mozilla horen erbij :-) IE natuurlijk(?) niet

Deze website http://www.openswf.org/ is helemaal gericht op SWF bestanden
(Flash dus). Quote: "Macromedia published the specifications for SWF in April
1998. This site has resources for programmers who want to read, write or play
SWF files." Dit vermeld ik gewoon voor mensen die hiervoor interesse zouden
hebben :-) Zo wist ik niet dat je dat source code kon krijgen van de
MacroMedia Flash Player (betalend... zucht). Maar blijkbaar zijn er ook goede
zielen die een GPLed Flash plugin voor Linux in elkaar hebben gestoken. (ik
heb er vlug 1 bekeken en het zag er wel bejaard uit... :-( ).

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."