[openstandaarden] Logo

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Jan 14 00:32:13 CET 2003

Ik heb m'n oude logo ontwerp (met die puzzelstukjes) hertekent, maar nu
vectorieel (in OpenOffice impress)  Daarnaast heb ik nog 2 andere logo's
ontworpen (al kun je dat laatste amper een "ontwerp" noemen).
Het OpenOffice bestand staat op http://vrijzijn.be/osLogo/logos.sxd
Ik weet wel niet hoe ik in OpenOffice andere kleuren kan gebruiken dan die
die in het menutje staan.  Bovendien heb ik dit op een lcd schermpje
getekend.  Aan de kleuren moet dus wel nog wat geprutst worden.  Ik
heb hier per ontwerp een eps bestand, een kleine versie in een png, en wat
commentaar.
(elk ontwerp is gemaakt op een A3 blad, groot genoeg dus, en bovendien
vectorieel en dus schaalbaar)
(Ik heb overal de tekst laten omzetten in krommen.  Dit leek me het best,
aangezien ik niet denk dat je met eps lettertypes meestuurt.  Voor wie het
weten wil: ontwerp A en C gebruiken "courier new" en ontwerp B
"Stylus" of iets dergelijks)

                             *

                        *         *

http://vrijzijn.be/osLogo/logoA.png
http://vrijzijn.be/osLogo/logoA.eps
--> De kleur van de schaduw is dezelfde als die van de puzzelstukjes als
je het in zwart-wit uitprint.  Voor de zwart-wit versie zou de schaduw dus
ofwel wat lichter moeten, ofwel moeten wegvallen. (al vind ik het een stuk
minder goed zonder schaduw).  Ook is dit niet echt duidelijk als je het
klein maakt.  Ik daarom zou de schaduw misschien beter wegvallen, al zal
het in het klein nooit echt goed zijn.

http://vrijzijn.be/osLogo/logoB.png
http://vrijzijn.be/osLogo/logoB.eps
--> Beter waar een klein logo nodig is.
--> De kleuren moeten misschien ook eens herbekeken.
--> Ik ben er niet in geslaagd op ".be" er mooi in te
verwerken. (misschien moeten we dat er nog in een klein puzzelstukje
achter hangen)

http://vrijzijn.be/osLogo/logoC.png
http://vrijzijn.be/osLogo/logoC.eps
--> Ook hier kleuren nog eens bekijken. (bruin op groen was echt een ramp,
vandaar het wit)
--> Kan eventueel in combinatie met logoA gebruikt worden waar het kleiner
moet.  Zie ook http://vrijzijn.be/os/os-banner1.png dit is misschien
beter.

                             *

Zo, dat zijn ze.  Alle commentaar welkom.  Je hebt het OpenOffice bestand
erbij, iedereen kan dus vollop verbeteringen aanbrengen (of met helemaal
nieuwe ideeen aankomen natuurlijk)

Tijl