[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Mon Jan 31 15:13:36 CET 2005

Op zo, 30-01-2005 te 01:38 +0100, schreef Peter Vandenabeele:
> Is een wat lange post geworden, maar het behandelt IMO wel een
> ernstig risico van de hele msn/hotmail cultuur bij de jeugd.
>
> Daarnet mijn oudste dochter gaan afhalen van de planning van
> een stage voor monitor speelplein (16 a 17 jaar). Ze had een
> lijst mee met de contactgegevens van alle andere 30 deelnemers.
>
> * ze hadden _allemaal_ een e-mail adres
> * 28 van de 30 e-mail adressen waren xxxxx_xxxx at hotmail.com
> * de 2 andere waren xxxx_xxxx at pandora.be en xxx_xxxx at tiscali.xx
>
> Gevraagd aan mijn dochter waarom:

> [...]

Dat is _niet_ waar. Het is inderdaad zo dat je bij je Hotmail-adres
standaard een MSN-account bij krijgt, maar als je dat wilt, dan kan je
ook gemakkelijk MSN-account koppelen aan een non-hotmail adres. Ook is
het inderdaad zo dat Microsoft niet overal van de daken ligt te
schreeuwen dat je kunt 'MSNnen' met je échte emailadres, maar dat wil
nog niet zeggen dat het niet kan.

Wat moet je daarvoor doen? Staat allemaal op de website van MSN
Messenger:

http://messenger.msn.com/
Staat rechts een link 'Hoe kan ik aan de slag gaan?'
Stap 1 is "Registreer je bij MSN Messenger":
"* Je kunt direct naar stap 2 gaan als je over een Hotmail of
MSN-e-mailadres beschikt.
 * Anders moet je registreren voor een Microsoft .NET Passport met je
huidige e-mailadres of een Hotmail-account maken."

Dat "registreren met je huidige e-mailadres" is simpel: ga naar

http://register.passport.net/

en vul het formulier in. Je krijgt dan een controle-mail op je
e-mailadres binnen, waar je mee 'akkoord' moet gaan; en vervolgens heb
je een .NET Passport, waarmee je perfect kan werken. Het is alleen geen
open standaard :-)

--
         EARTH
     smog  |   bricks