[OT] Re: [Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

yves geunes geunes at evonet.be
Wed Nov 2 16:42:25 CET 2005

Philip Paeps wrote:

>Onder 'Vlaams Brabant' vielen me nogthans een aantal entries op waarvan ik
>weet dat ze 'om de hoek pcboeren' zijn

Klopt, er staan xzeker ook pure PCboeren op ('t zo al erg zijn), dank
zij hun lidmaatschap van BCD. Hier in Limburg staan een aantal
pc-boeren niet op de lijst  ondanks het feit dat ze technisch heus wel
goed zijn, terwijl de "witgoed" verdelers er wel op staan. Het is gewoon
jammer dat er niet objectief naar de regio's is gekeken.

>en geen zonnebanken en dergelijke
>verkopen.  Het zou wel interessant zijn om de exacte criteria te kennen om
>op de lijst voor te komen.

Lid zijn van BCD, of een mij onbekend criterium van compu at home.

Is er trouwens iemand geinteresseerd om een CD te cofinancieren zoals de
OSS cd uit Nederland, maar dan gericht op Vlaanderen.  Dit als antwoord
op de peeceefobieacite, maar ook om in PCwinkels, op scholen, in
bibliotheken,.... te leggen, uit te delen, evt in combinatie met Ubuntu's
Ik heb een tijd folders in winkels en zo glegd, maar daar hoorde ik
nooit iets van.

Ik ben een CD aan het samenstellen en ga er 250 - 500 laten maken
(binnen mijn gebied denk ik dat wel te kunnen slijten). Als ik de 3000
haal, kan er een masker gemaakt worden en wordt het goedkoper.
Voorlopige SW lijst, natuurlijk allemaal nederlandstalig...
 - thunderbird
 - firefox
 - openoffice.org
 - java (voor oo.o)
 - the gimp
 - povray
 - amsn
 - tuxpaint
 - tuxmath
 - ....

welkompagina met uitleg over opensource en soortgelijken

doorverwijzingen naar:
wikipedia
openstandaarden.be
(
eventueel voorzien van de tekst:
/
Van deze gratis cdrom ging 0,12 Euro naar de leden van Auvibel.
Dit geld wordt verdeeld onder de auteurs, de uitvoerende kunstenaars en
de producenten van fonogrammen en van audiovisuele werken. /
/De auteurs, producenten en verdelers  van de OpenSource produkten die
op deze CD staan worden niet vergoed./
/Met dank aan het Koninklijk Besluit van 4 april 2003
)

/y/